יום שלישי, 30 באפריל 2013

היבטים משפטיים ברכישת וילת יוקרה

רכישת וילת יוקרה הינה צעד משמעותי המסתכם במיליוני שקלים, לכן חשוב לבדוק בעזרת עורך דין המתמחה במקרקעין   את כל היבטיה המשפטיים של עסקת נדל"ן זו. הבדיקה המשפטית תגן על האינטרסים של רוכש הנכס בכך שתוודא את תקינותו של הנכס והבעלות עליו, ותבטיח את ביצועה המוצלח של הרכישה. כמו כן, ייעוץ משפטי יסייע בתכנון נכון של מיסוי הנכס, של קבלת הלוואות עבורו, ובכתיבת חוזה רכישה המגן על הרוכש.

בדיקת טאבו של הוילה
בטרם רכישת וילת יוקרה יש לבדוק האם מוכר הנכס הינו בעליו החוקיים או בעל אסמכתא חוקית למכרו. בדיקה זו המכונה גם בדיקת טאבו של הנכס יש לבצע בלשכת רישום מקרקעין כנגד פרטי תעודת הזהות של המוכר, ומומלץ להוציא נסח טאבו מעודכן ולא להסתפק בנסח הטאבו הישן. חשוב לדעת כי על מנת להוציא רישום בטאבו יש צורך במספר הגוש והחלקה. נסח הטאבו יספק מידע אודות שעבודים, חובות ,חריגות בנייה, צווי מניעה, צווי הריסה, תיקי הוצאה לפועל, הערות אזהרה, משכנתא ונתונים חשובים נוספים אודות הנכס ומצבו המשפטי.





בדיקה נוספת אצל רשם משכונות
מלבד בדיקת רישום הנכס בטאבו יש לבדוק את רישומה של הווילה אצל רשם המשכונות, מכיוון שייתכנו מצבים בהם שעבוד הנכס לא נרשם או הוסר מרישומיו בטאבו, ורשום רק אצל רשם המשכונות. את נתוני רשם המשכונות ניתן לקבל כנגד הצגת פרטי תעודת הזהות של בעל הווילה, כפי שהם מופיעים בנסח הטאבו.

רשויות מקומיות
בדיקה חשובה נוספת שיש לבצע בטרם רכישת וילת יוקרה הינה במחלקת ההנדסה של הרשות המקומית. במחלקה זו יש להוציא את תיק הבניין ולבדוק כי הווילה נבנתה לפי דרישות החוק, שאין חריגות בנייה, וכן בקשות שהוגשו להיתרי בנייה וטיב ההיתר שניתן בפועל. יש לציין כי הליכי חריגות בנייה לא חוקיות או הליכי בנייה פתוחים יועברו לאחריות רוכש הנכס. מומלץ לצלם את השרטוטים והמסמכים של המבנה ולוודא שהווילה אכן נבנתה על פי תוכניות אלו בפועל. כמו כן, במשרדי הוועדה המקומית ניתן לבדוק את מצבו התכנוני של הנכס, וכך לדעת האם אפשרויות הבנייה בוילה מומשו במלואן. בנוסף, יש לבדוק בוועדה המקומית תכנונים עירוניים עתידיים הצפויים באזור הווילה.

 רונן קריסטל עוסק במגוון רחב של תחומים בעולם העסקים עם דגש על שוק הנדל"ן והתיווך.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה